Beüzemelés

Ha elolvasta a kezelési útmutatót és mindent ért, először mindig az olajtankot töltse fel lánckenőolajjal, vagy ha nincs más lehetősége, 100-as viszkozitású láncolajjal. Ha nagy hidegben dolgozik (-10 fok alatti hőmérsékleten), alacsonyabb viszkozitású láncolajat használjon. A híg olajokat azonban kerülni kell! Ha híg olajat használ, ezt a lánc leszórja magáról és csak a környezet lesz olajos. A vezető teteje és a lánc talpa között egy olajfilmrétegnek kell képződni, különben a fém a fémmel érintkezik, a keletkezett hőtől kinyúlik a lánc, és tönkreteszi a csillagkereket és az orrkereket. (A motorolaj híg és drága!) Fáradt olaj használata tilos, nem csak a környezetre káros, de az olajszivattyút is hamar tönkreteszi. Az új lapot és láncot kézzel olajozza végig az indítás előtt, nehogy szárazon kezdjen futni a lánc. Csak ezután töltse fel a benzintankot.

A saját érdekében mindig Ön készítse el az előírt keveréket 95-ös vagy 98-as oktánszámú ólommentes benzinből. Benzint csak olyan kannába tankoljon, amivel a benzinkúton kiszolgálják, fém, vagy olyan műanyag kannába, amelyet nem old fel a benzin. Győződjön meg róla, hogy a kanna belülről tiszta, és nincs benne oldható festék, vagy más vegyianyag-maradék! A karburátorban hajszálvékony furatok vannak, ha ezekbe kerül a szennyeződés, lehet, hogy nem tisztítható ki, és cserélni kell a karburátort!

Első indítás

Hidegen a kapcsolótengelyt szívatóra kell állítani. A hideg motorban a benzinkeverék lecsapódik a henger falára, mint a pára a hideg ablaküvegre. Ha már kellő mennyiségű keverék van a motorban, egy rövid ideig elindul a motor.
Ezután visszakapcsoljuk a szívatókart, és a motort indítjuk.
Miután beindult a motor, kis gázadásra visszamegy alapjárati helyzetbe.

Alapjáraton nem szabad a gépet járatni, fokozatosan kell terhelni. Az alkatrészeknek össze kell kopniuk.

Először kb. 3/4 gázzal 5 percig vágunk vékony ágakat, majd 5 percet pihentetjük a gépet.

Másodszor már teljes gázzal kb. karvastagságú ágakat vágunk 10 percig, majd a pihentetést megismételjük.

Végül 10-15 percig combvastagságú ágakat vágunk, és egy rövid pihenő után már bátran használhatjuk a gépet.

A vezetőlemez felszerelése előtt olajozzuk végig a vezető tetejét, majd szereljük fel a láncot. A lánc feszességét úgy kell beállítani, hogy a lap alján a lánc még ne lógjon, de még lazán elmozduljon. Csak éles, jó állapotú lánccal dolgozzon, ne erőltesse túl a fűrészt.

Láncfűrész beindítása

1 lépés: A gyújtáskapcsolót kapcsoljuk a felső állásba, valamint, húzzuk ki a jobb oldali kart szívatóra / hidegindításra.

2 lépés: Indításhoz állítsuk a motorfűrészt sík felületre. A fűrészlánc nem érhet a talajhoz, mert ekkor indításkor tompává válhatna, és felesleges veszélynek tennénk ki magunkat.

3 lépés: Fogjuk meg a földre helyezett motorfűrészt mindkét kézzel. A bal kéz legyen a csőfogantyún, a jobb az indítózsinóron. Rögzítsük a jobb lábbal a motorfűrészt.

4 lépés: Húzzuk ki jobb kézzel lassan az indítózsinórt, amíg ellenállást nem érzünk. Csak ekkor húzzuk meg többször erősen az indítózsinórt, amíg a motor rövid időre be nem indul (lehetőleg felfelé húzzuk a zsinórt, anélkül hogy a huzal hozzáérne a szellőzőházhoz).

5 lépés: A motor csak rövid időre indul be, majd azonnal le is áll. Ekkor toljuk vissza a szivatókart alapállásba.

6 lépés: Húzzuk meg újra az indítózsinórt, amíg a motor újra be nem indul

7 lépés: Ha a motor beindult, és egyenletesen jár, néhány másodperc után nyomjuk meg enyhén, rövid ideig a gázbillentyűt mutatóujjal.

A gyújtógyertya ellenőrzésekor mindig fémhez kell érinteni az elektródát(pl gyertyamenet), így tesztelhető, hogy van-e szikra.

FLINKE LÁNCFŰRÉSZ, 4.2 LE